torsdag 6 augusti 2015

Bokmässan 2015

Kan man tänka sig! Ja, det kan man såklart... Jag ska alltså vara med på bokmässan i Göteborg. Det vore lite överdrivet att säga att det har varit en stor dröm att få vara med där, men visst ska det bli spännande. Som en liten dröm skulle vi kunna säga. Att få ut en bok var nog den stora drömmen.

Jag har varit på bokmässan i Göteborg en gång tidigare och det var för tre år sedan, 2012. Jag har några minnen därifrån.

1. Det var extremt lång kö för att komma in.

2. Många författare (ock kända personer över lag) är så mycket mindre i verkligheten än på tv/i tidningar.

3. Jag köpte ett par jättefina Gardengirl trädgårdsbyxor. Ja, trädgård är ett stort intresse. Det också. Och jag som trodde att det bara handlade om böcker på en bokmässa.

4. Jag köpte två fina barnböcker men förstod inte att det var författaren jag stod och diskuterade med huruvida böckerna egentligen var bra eller inte...

5. Camilla Läckberg syntes överallt. Dåvarande kärleken Martin Melin syntes knappt alls eftersom han hade blivit påtagligt mager.

6. Jag var trots allt lite sur/avundsjuk över att andra lyckats skriva böcker och inte jag. Orättvist avis eftersom jag inte ens försökt mig på att skriva vid den tidpunkten! Men det är lite sådan jag är. Inte sur och avis alltså, men jag kan ha tankar om mycket innan jag ens själv har försökt.

Men! Nu händer det alltså. Jag kommer att stå i Idus monter fredagen den 25 september 17.00-19.00. Tjoho!