lördag 30 maj 2015

Milstolpar


Det har funnits en del milstolpar på vägen. Ovan syns en. Mitt manus eldas upp. Det kan ju se lite drastiskt ut men jag är en person som gillar att göra mig av med saker som inte behövs. När manuset fanns digitalt både hos förlaget och mig så kände jag inte att jag behövde spara gamla kladdmanus. Jag har faktiskt det sista kvar, på bilden syns ett lite tidigare. Om jag sparar det sista eller inte vet jag inte ännu.

Jag försökte redigera så mycket som möjligt utan att skriva ut det men det är inte helt enkelt. Man får en helt annan överblick i pappersform tycker jag.

Andra milstolpar var såklart när manuset var färdigt (jag trodde att det var färdigt rättare sagt...), när det skickades till förlag, när jag fick ett ja från förlag och när jag höll boken i min hand. Men mer om det en annan gång.