onsdag 10 juni 2015

Att få beröra

Något av det bästa just nu är när någon ger mig uppskattande kommentarer om boken. Av närmaste umgänget räknar man kanske med lite lovord just för att de står mig nära och kanske vill vara snälla. Förhoppningsvis tycker de om boken om de säger det, men ni förstår nog vad jag menar.

Senaste dagarna har jag i alla fall fått både mejl och telefonsamtal från personer som inte alls står mig speciellt nära eller egentligen känner mig överhuvudtaget. Det värmer något oerhört måste jag säga. Eftersom jag tenderar att dra lite åt det mörkare hållet och kanske tänker två negativa tankar på en positiv, blir jag väldigt glad när människor uppskattar min bok. Vad jag förstår lockar den både till skratt, gråt, eftertanke, igenkänning och reflektion. Bland annat. Någonstans handlar det väl om att beröra. Det är coolt tycker jag, att få möjligheten att beröra människor genom det jag har skrivit.

Jag tackar ödmjukast för att ni tar er tid att höra av er till mig med era värmande ord och tankar.